Social Media voor meer naamsbekendheid

De wereld binnen Online Marketing verandert en ook het media gedrag van de bevolking verandert enorm. Er zijn steeds meer mensen actief op sociale netwerken en voor sommigen zijn Twitter, Facebook en Co. gewoonweg niet meer weg te denken.

Bedrijven zijn verplichtsocial media om met het verandernde gedrag en de trend mee te gaan willen zij hun doelgroep effectief kunnen bereiken.

Echter bleek uit het onderzoek “E-commerce-Leitfaden” van het Ibi Research insituut dat er nog een hoop bedrijven zijn die niet of nauwelijks gebruik maken van Social Media. Het bleek dat bedrijven het lastig vinden in te schatten inhoeverre de investeringen in Social Media ook rendabel zijn. Meer dan de helft gaf aan om Facebook te gebruiken en maar 35% Twitter, terwijl wel 56% bekend zijn met Twitter.

Veel bedrijven hebben Twitter ooit wel gebruikt maar zien er geen toegevoegde waarde in voor hun bedrijf. Dit heeft verschillende redenen zoals en te grote tijdbesteding, niet meetbare resultaten en/of geen geschikte doelgroep.

De meeste bedrijven hebben als doel om middels Social Media de naamsbekendheid te vergroten. Dit zeggen 92%. 80% is uit op het promoten van producten en dienstverleningen. Ook willen veel bedrijven door middel van Social Media het bereik van hun marketing activiteiten vergroten.

Waar gaat het mis?

Een groot deel van bedrijven geeft aan over geen of amper vaardigheden te beschikken om Social Media efficient toe te kunnen passen. Er is dan meestal ook geen know-how binnen het bedrijf en competentie omtrent Social Media. Daarnaast zijn er weinig bedrijven die hun Social Media strategie op papier zetten. Ook is er maar weinig ervaring en kennis op dit gebied, worden Social Media activiteiten zelden uitbesteed.

Monitoring

Om Social Media succesvol en efficient in te kunnen zetten zijn er talloze monitoring tools beschikbaar die de Social Media activiteiten monitoren en analyseren. Handige tools waar nog steeds te weinig bedrijven gebruik van maken. Het dient niet alleen ter observatie van het eigen merk maar kan ook prima worden ingezet om de concurrentie te monitoren. Ook kunnen ermee trends worden geanalyseerd en de reputatie van het eigen merk worden achterhaald.

http://www.ecommerce-leitfaden.de/Studien/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s