Trends binnen de SEO

Voor 2013 zullen er 6 factoren een belangrijke rol gaan spelen binnen de SEO.

Ten eerste zal binnen de indexeerbaarheid van websites de kwaliteit van teksten een grotere rol spelen dan de kwantiteit.

Bedrijven konden tot nu toe door de hoeveelheid aan inhoud de mate aan indexeerbaarheid medebepalen oftewel  beinvloeden. Google legt in 2013 de focus vooral op de kwaliteit van de inhoud, zoals de uniekheid van de content.

Dit maakt het de consument aan de ene kant natuurlijk wel makkelijker om op een snellere en efficientere manier relevante en informatieve content op te zoeken. Google gaat daarmee de strijd aan tegen webmaster die door middel van veel woorden maar weinig of nauwelijks (eigen) inhoud hun pageranking proberen te verbeteren.

Naast de beeordeling van de kwaliteit van teksten is er ook sprake van een auteur-ranking.

Dit betekent dat Google de content niet alleen op basis van de kwaliteit van de content gaat beoordelen maar ook aan de hand van de auteur. Hierbij zullen bepaalde factoren van belang zijn, bijvoorbeeld de bekendheid van de auteur en hoe actief deze is. Ook zal er worden gekeken naar de frequentie gedeelde inhouden en op welke locaties op internet artikelen worden geplaatst.

Binnen de opleiding CE is het zeker van belang om je marktresearch door middel van belangrijke en betrouwbare bronnen te kunnen onderbouwen. Ook deze nieuwe “drempel” binnen de ranking in Google voor de anonieme auteur, heeft dus positief effect op de kwalitatieve zoekopdracht van de eindgebruiker.

Websites moeten responsive zijn

Tegenwoordig worden veel zoekopdrachten met een smartphone uitgevoerd. Echter hebben deze zoekopdrachten nog niet een hele grote invloed op de Pagerank maar zullen deze wel steeds meer belangrijk worden. Voor de SEO betekent dit dat bedrijven hun websites compatibel moeten maken voor telefoons. Niet alleen om een hogere pagerank te realiseren maar ook om irritaties te voorkomen bij het openen van sites met de telefoon. Naast de betere vindbaarheid komt dit automatisch de conversie ten goede.

Het leveren van informatie en een toegevoegde waarde

Binnen de content marketing werd al van het “nieuwe SEO” gesproken. Naast het verbeteren van de backlink structuur gaat het vooral ook om de eindgebruiker van teksten met een toegevoegde waarde te voorzien.

Pas dan zal de lezer het de moeite vinden om een artikel ook te delen met vrienden en zal dit uiteindelijk een positief effect hebben op de ranking.

Betrek de gebruiker

Bijna de helft van alle zoekopdrachten zijn lokale zoekopdrachten in Google. Mensen zoeken dus vooral dingen op die bij hun in de buurt zijn. Bedrijven wordt aanbevolen om gebruik te maken van Google Maps en deze ook regelmatig te updaten. Daarnaast spelen reviews, kritiek en Listings een grote rol om een betere ranking te realiseren.

Social Signs

Social Signs zullen zoals eerder genoemd een steeds grotere invloed gaan hebben op de ranking. Shares, Likes, Tweets , +1 geven de populariteit weer van de inhoud van een tekst. Voor Google zal de populariteit gelijk zijn aan kwaliteit waardoor de tekst op een hogere ranking komt te staan. Voor bedrijven zal dit betekenen dat zij op de websites over social plugins moeten beschikken om een delen überhaupt mogelijk te kunnen maken. Daarnaast is het onderhouden van de social networks essentieel .

http://www.content-marketing.com/seo-trends-2013/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s