Volkswagen Ad

Voor een schoolproject hebben drie afgestudeerden  van de Willem de Kooning Academie in Rotterdam een SEO advertentie voor Volkswagen bedacht die door middel van zoekmachineoptimalisatie de organische image zoek resultaten van Google beinvloedt.  Om dit te realiseren hebben ze gebruik gemaakt van vijf verschillende URL´s.

Als je in de image search bar de zoekterm “ultimate business car” invoerd worden er helemaal aan de top vijf Volkswagen afbeeldingen naast elkaar getoond: een Passat, en daarnaast de tekts “Like. A boss.”

Het nadeel van het concept is het feit dat de meeste mensen bij het zoeken naar een bedrijfsauto waarschijnlijk niet het woord ‘ultimate’ gebruiken – maar het zou veel moeilijker zijn om slechts met de term “business car” hetzelfde resultaat te halen. Daarnaast is het een nadeel dat organische zoekresultaten voortdurend veranderen. De juiste volgorde van de advertentie lukte alleen bij de eerste upload.

Het verschuiven van de plaatjes komt omdat ze niet allemaal even vaak worden aangeklikt.

Er is nog geen oplossing voor bedacht maar ik vind het een hele leuke en unieke manier van adverteren.

“”

“”

http://t3n.de/news/like-boss-kreative-451203/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s