Re-Branding

 Soms is het nodig om een merk te repositioneren. Dit omdat het merk eerst een negatieve associatie bij consumenten opwekte en het imago dus hersteld moest worden. Bij het re-branden van een merk kan je denken aan veranderingen in het logo, de naam, het imago, de marketing-strategie en in de advertenties.

pecsi_argentina_logo 

Het voorbeeld van de re-branding van Pepsi in Argentinië is al iets ouder maar wel een grappig voorbeeld. Bij de re-branding van Pepsi naar Pecsi ging het om een taalkundige achtergrond. Het bleek dat 25% van de bevolking in Argentinië het woord “Pepsi” niet kunnen uitspreken en daarvan “Pecsi” maakten.

Dit was de reden voor het AdAge directory bureau om een campagne op te zetten voor het re-branding van Pepsi. Hierdoor wilden zij dichter bij de klant komen.

De resultaten waren dat mensen ook naar Pecsi gingen vragen, zelfs in de betere buurten Recoleta en Palermo waar mensen veel waarde hechten aan een correcte uitspraak.

 Ik vind het een leuke en slimme campagne en het laat zien dat je als bedrijf heel goed over je naam moet nadenken wil je je internationaal verkopen.

 

http://www.digitalbuzzblog.com/bbbo-argentina-changes-pepsi-to-pecsi/

http://adage.com/article/global-news/pepsi-pecsi-argentina/137946/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s