Bedrijfsopdrachten

Trainingen SEO en Usability

Gedurende de Minor Online Marketing heb ik trainingen gekregen in zoekwoordenoptimalisatie en Usability. Hieronder een korte uitleg over de methodes en tools binnen SEO en Usability.

Usability

Het testen van de usabilty van een website, dient ter optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker. Hiervoor worden twee tools gebruikt om te achterhalen of het doel van de pagina en het doel van de bezoeker bereikt wordt.

De tools, te weten de Myer Briggs Type Indicator en de overtuigingsprincipes van Cialdini, zijn onderdeel van een Expert Review.

De Myer Briggs Type Indicator maakt onderscheid tussen vier verschillende types bezoekers:myer

De overtuigingsprincipes van Cialdini bestaan uit zes factoren die ter overtuiging van de klant dienen om hem gemakkelijker over te halen tot aankoop.

Deze principes zijn:

  • ·         Sociale bewijskracht
  • ·         Wederkerigheid
  • ·         Commitment en consistentie
  • ·         Sympathie
  • ·         Autoriteit
  • ·         Schaarste

SEO

Middels een SEO analyse worden zoekwoorden van een website geoptimaliseerd. Met behulp van tools, zoals GoogleAdwords en GoogleTrends kan de populariteit van zoekwoorden achterhaalt worden. Het gebruiken van relevante zoekwoorden is cruciaal omdat Google de website dan beter kan indexeren. Het doel van een zoekwoordenoptimalisatie is het verkrijgen van een hoge pagerank in Google.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s