Social Media Club Den Bosch

Op 20 februari 2013 heb ik mijn eerste seminar bijgewoond. Hij werd georganiseerd door de Social Media Club 073, de Social Media Club van Den Bosch.

Het onderwerp ging over de muziek industrie, niet helemaal Online Marketing gerelateerd zou je menen.

Echter kwam ik interessante dingen te weten over hoe je Social Media ook voor de muziek branche effectief kunt inzetten.

Één van de sprekers was Freek Janssen. Freek had ooit bedacht om over zijn frustraties te gaan bloggen. Deze hadden ermee te maken dat goede nummers vaak niet in de Top2000 stonden.

Middels zijn blog ontstond uiteindelijk de Snob2000. Dit werd mede mogelijk gemaakt door heel veel mensen die op zijn blogs gingen reageren en erover gingen discussiëren.

Dit is een makkelijk voorbeeld over hoe snel dingen zich op internet verspreiden en een simpele mening, of het nou negatief of positief is, kan leiden tot een groot idee dat binnen korte tijd veel mensen bereikt.

Na de presentatie van Freek volgde een paneldiscussie over het digitale tijdperk in de muziekindustrie. Dit had voor mij geen toegevoegde waarde omdat de Online Marketing niet echt aan bod kwam. Vandaar dat ik er ook niets over heb geschreven.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s