Twitter

twitterTwitter is een shortmessage social media platform die gekenmerkt wordt door de beperking van 140 letters per tweet.

Voor veel mensen is dit juist aantrekkelijk aan Twitter, omdat je met maar weinig woorden het belangrijkste probeert te communiceren. Uit een onderzoek van Newcom Reserach & Cosultancy bleek dat het aantal actieve Facebook gebruikers daalt en het Twittergebruik stabiel blijft.

Hoe kan Twitter voor je Personal Branding worden ingezet?

Zoals bij alle anderen Social Media platforms is het belangrijk om je lezer een meerwaarde te bieden door belangrijke en recente content te plaatsen.

Denk er goed over na welk onderwerp je in je tweets wilt terug laten komen en volg mensen of organisaties die zich ook daarmee bezig houden.

Daarnaast is het retweeten van tweets van personen en organisaties die hetzelfde onderwerp behandelen behulpzaam bij het branding van jezelf. Het geeft weer waar je interesses liggen.

Cruciaal is het om je Twitter account onder je eigen naam te gebruiken. Pas dan kan je ervan profiteren dat bedrijven, potentiële werkgevers, je op internet kunnen vinden. Wil je Twitter daarnaast ook nog op een minder professionele manier gebruik,voor je privé leven, je familie en vrienden, wordt aanbevolen om een tweede account aan te maken. Dit om te voorkomen dat bedrijven irrelevante informatie over jou te weten komen.

Zoals bij alle andere Social Media geldt, dat informatie zich heel snel verspreid.

http://www.marketingfacts.nl/berichten/social-media-in-nederland-twitter-en-facebook-het-meest-actief-gebruikt

http://www.baloisejobs.com

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s