Wer-kennt-Wen

wer-kennt-wenWer-kennt-wen is een Duitse Social Media platform en bestaat sinds oktober 2006. Wer kennt wen betekent in het Nederlands: wie kent wie, en kan vergeleken worden met MySpace en Facebook. Het hoofdkantoor is gevestigd in Keulen.

Wer-kennt-wen is de populairste Duitse Social Sedia platform en heeft 2,89 miljoen unieke bezoekers per maand en  775,9 miljoen contactmomenten per maand per maand. De doelgroep zijn mannen en vrouwen tussen de 20-49 jaar.

Wer-kennt-wen is vooral door het actieve gebruik door de user erg aantrekkelijk. Daarnaast blijkt de gebruiker langer op de social media platform te surfen dan gemiddeld op andere Duitse platforms.

De platform is daarnaast bijzonder aantrekkelijk voor bedrijven met een productportfolio aan haarverzorgingsproducten, wellness producten en algemene verzorgingsproducten als ook dameskleding. Dit blijkt uit de AGOF internet-facts van maart 2013.

Wer-kennt-wen biedt bedrijven verschillende reclamemiddelen om de aandacht van de doelgroep te te trekken.

Billboard Ad

Door een exclusieve plaatsing in de content trekken deze billboards meteen de aandacht van de doelgroep.

Ze zijn niet te overzien en geven door een goeie formaatgrootte de mogelijkheid voor creatieve reclameuitingen.

Maxi AD

Om nog meer op te vallen, kan de klant kiezen voor een Maxi Ad. De Maxi Ad trekt aangezien zijn grootte nóg meer aandacht, wordt echter alleen maar vertoond na het uiloggen van de website.

Premiumgroep

Naast het banneren is het mogelijk om een premiumgroep aan te maken. Een premiumgroep dient ter conversatie met de groepsleden, de potentiele klanten dus. Een premiumgroep kan worden ingezet ter promotie van producten en diensten maar ook zijn dienst doen als webcare middel.

Bedrijven kunnen hun doelgroep aanzetten tot discussies over bepaalde onderwerpen/producten en daardoor de meningen van de doelgroep in kaart brengen. Achteraf kan hij ieder individu gericht met juiste informatie en aanbiedingen op maat voorzien.

 

Wer-kennt-wen geeft korting die gebaseerd wordt op de omzet per jaar.

De korting begint bij 2 %  voor bedrijven met een omzet van 15000EUR en kan oplopen tot 25% korting voor bedrijven met een omzet van 750000EUR per jaar.

Er zijn daarnaast een aantal nadelen en voorwaarden bij het gebruiken van reclamemiddelen op Wer-kennt-wen.

De reclames kunnen dus oa niet op alle homepages en pagina´s worden vertoont en worden er extra kosten van 20% in rekening gebracht voor de Targeting. Dit maakt de platform iets onaantrekkelijker voor kleinere bedrijven.

http://www.ip-deutschland.de/loadfile.cfml?file=B9P.HRY.ABXFCABDR7PQ%28EKI\B%3B*4FJ.7AT%26%28FI%256^%28Z%3BF0%20%20%0A&type=application%2Fpdf&sendcontent=true

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s